Aktualności

  Zawarcie umowy o świadczenie usług turystycznych na odległość

Streszczenie:
Zawarcie umowy o świadczenie usług turystycznych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, a prawo do odstąpienia od umowy.

Pełna wiadomość:

Zawarcie umowy o świadczenie usług turystycznych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, a prawo do odstąpienia od umowy.
 Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, konsumentom (a więc osobom dokonującym czynności prawnych z przedsiębiorcami, które nie są związane z prowadzoną przez te osoby działalnością gospodarczą) przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, bez podania przyczyny  w terminie 14 dni od jej zawarcia.
 W związku z tym, że pewne kategorie usług charakteryzują się określonymi cechami, które wyróżniają je spośród „standardowych” usług ustawodawca przewidział wyjątki od możliwości odstąpienia od umowy przez konsumenta.
 Ponadto, ustawodawca wyłączył też 14- dniowe prawo odstąpienia od umowy w stosunku do określonych kategorii umów. W katalogu umów wskazywanych przez ustawodawcę znalazły się także umowy o imprezę turystyczną, o których mówi ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych (art. 3 ust. 1 pkt 8 Ustawy o prawach konsumenta).
 Należy więc kategorycznie stwierdzić, iż konsument pozbawiony możliwości odstąpienia od umowy, wynikającej z Ustawy o prawach konsumenta, przypadku dokonania zakupu imprezy turystycznej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz 827):
 - Art. 2 pkt 1 i 2
 - 3 ust. 1 pkt. 8
 - Art. 27
 - Art. 38
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku  (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93):
 - Art. 22

 



Data: 18/02/2015, 14:30 Wprowadził: ŚIT źródło: Własne

Brak komentarzy dla tej wiadomości.


Dodaj komentarz:
Imię, Nazwisko:
Email:
Treść:






Archiwum:

Kategorie:

Wyszukaj ofertę
 
Cena: - - - PLN
Trwa ładowanie...
Więcej opcji