Aktualności

  Śląski Klaster Kultury, Turystyki i Rekreacji

Streszczenie:
W dniu 28.08.2013 Śląska Izba Turystyki podpisała umowę z Instytutem Wyszehradzkim w Pszczynie o powołaniu "Śląskiego Klastra Kultury, Turystyki i Rekreacji".

Pełna wiadomość:

Misją Śląskiego Klastra Kultury, Turystyki i Rekreacji, zwanego dalej "Klastrem", jest wspieranie przedsiębiorców oraz innych podmiotów działających w obszarze kultury, turystyki i rekreacji poprzez nawiązanie stałej wpółpracy opartej na transferze wiedzy, technologii i rozwiązań innowacyjnych pomiędzy członkami Klastra przy udziale instytucji otoczenia biznesu, jednostek naukowo-badawczych i uczelni wyższych.

Celami Klastra sa m.in.:
1. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia dogodnych warunków do rozwoju przedsiębiorst będących członkami Klastra w województwie śląskim
2. Tworzenie i rozwijanie innowacyjnych, interdyscyplinarnych projektów oraz ofert w zakresie usług turystycznych, kulturalnych i rekreacyjnych na terenie województwa śląskiego, przyczyniających się do zwiększenia liczby odbiorców tych usług
3. Organizowanie oraz optymalizacja współpracy, komunikacji i wymiany informacji pomiedzy Uczestnikami Klastra, stworzenie platformy komunikacji i koordynacji dla działań w sektorach kulturalnym, turystycznym i rekreacyjnym województwa śląskiego
4. Nawiązanie współpracy z przedsiębiorstwami, instytucjami i innymi klastrami oraz podmiotami spoza regionu, w kraju i poza jego granicami
5. Umożliwienie transferu wiedzy oraz know-how między Uczestnikami Klastra
6. Realizacja wspólnych projektów oraz przedsięwzięć kulturalnych, turystycznych i rekreacyjnych, jako podstawy obniżania kosztów i zwiększania efektywności działań
7. Pozyskiwanie i utrzymanie klientów zainteresowanych zakupem uslug dostarczanych przez Uczestników Klastra
8. Zwiększenie zdolności do innowacji Uczestników Klastra, poprzez m.in. analizowanie własnych osiągnięć innowacyjnych, wzajemną rywalizację konkurencyjną oraz poszukiwanie nowych rozwiązań i metod działalności
9. Rozwijanie oraz promocja inicjatyw, postaw i działań sprzyjających rozwiązaniu potrzeb społecznych w zakresie sektora kulturalnego, turystycznego i rekreacyjnego
10. Stworzenie kompleksowej oferty Uczestników Klastra
11. Standaryzacja procesu obsługi klientów
12. Propagowanie, wspieranie i rozwój badań w dziedzinie nauk zajmujących się sektorami kultury, turystyki i rekreacji we współpracy z instytutami badawczymi, uczelniami wyższymi
13. Wzrost konkurencyjności poprzez zwiększenie zdolności innowacyjnych Uczestników Klastra, promocja idei klasteringu wśród Uczestników Klastra
14. Wspieranie rozwoju innowacyjnych technologii w sektorach kultury, turystyki i rekreacji oraz promocja najlepszych praktyk w tej dziedzinie
15. Wspólna, innowacyjna polityka marketingowa członków Klastra
16. Współpraca z organami administracji publicznej (rządowej i samorządowej)
17. Rozwój prywatnego sektora badawczo-rozwojowego oraz poprawa efektywności gospodarowania środkami przeznaczonymi na B+R
18. Pozyskiwanie zewnętrznych źródeł finansowania Klastra

 



Data: 02/09/2013, 16:00 Wprowadził: ŚIT źródło: ŚIT

Brak komentarzy dla tej wiadomości.


Dodaj komentarz:
Imię, Nazwisko:
Email:
Treść:






Archiwum:

Kategorie:

Wyszukaj ofertę
 
Cena: - - - PLN
Trwa ładowanie...
Więcej opcji